Apple piekrīt izmaksāt 95 miljonus dolāru, lai atrisinātu prasību par Siri privātuma pārkāpumiem
Apple ir piekritis izmaksāt 95 miljonus dolāru, lai atrisinātu grupas prasību, kas apsūdzēja tās digitālo palīgu Siri par lietotāju privāto sarunu noklausīšanos. Lai gan tehnoloģiju gigants stingri noliedz jebkādu pārkāpumu, šis izlīgums nozīmē būtisku risinājumu tiesvedībai, kas turpinājās piecus gadus.
Kas bija apsūdzība?Prasība, kas tika ierosināta 2019. gadā, apsūdzēja Apple par to, ka Siri nejauši noklausījās un ierakstīja privātas sarunas no cilvēkiem, kuri izmantoja Apple ierīces, tostarp iPhone, iPad un HomePod. Tika apgalvots, ka "neparedzēta Siri aktivizēšana" varēja izraisīt ierīces aktivizēšanu, lai ierakstītu sensitīvas sarunas, kuras pēc tam varēja iegūt Apple vai pat dalīties ar trešajām pusēm.
Apple, kas jau ilgu laiku ir pozicionējusi sevi kā lietotāju privātuma aizstāvi, saskārās ar kritiku par to, ka uzņēmums nav novērsis šo privāto sarunu noklausīšanos. Tomēr uzņēmums konsekventi apgalvoja, ka nav izdarījis nekādu pārkāpumu, norādot, ka Siri aktivizēšana un ierakstīšana bija nejauša un netika uzskatīta par privātuma pārkāpumu.
95 miljonu dolāru izlīgumsLai atrisinātu šo prasību, Apple piekritusi piešķirt 95 miljonus dolāru, lai kompensētu ASV lietotājus, kuru Siri ierīces bez viņu piekrišanas ir ierakstījušas privātas sarunas. Cietušās personas var saņemt līdz pat 20 dolāriem par ierīci, kā tas norādīts piedāvātajā izlīgumā. Tomēr, lai līgums tiktu apstiprināts, vēl nepieciešama tiesneša apstiprinājums.
Papildus finansiālajam izlīgumam Apple ir apņēmies nodrošināt, ka jebkuri ierakstītie privātie saraksti tiek izdzēsti. Uzņēmums arī solījis skaidri informēt lietotājus par to, kā tiek vākti balss dati, lai uzlabotu Siri darbību.
Apple nostāja par privātumuNeskatoties uz piekrišanu izlīgumam, Apple uzstāj, ka tā noliedz visas apsūdzības par nepareizu rīcību. Uzņēmums ir veidojis savu tēlu, uzsverot lietotāju privātuma aizsardzību, un privātuma jautājums ir kļuvusi par svarīgu daļu no Apple zīmola tēla. Uzņēmuma stingri kontrolētais ekosistēmas modelis, kas integrē aparatūru un programmatūru, bija paredzēts, lai nodrošinātu lielāku drošību un privātumu tās lietotājiem. Tādējādi privātuma uzticības pārkāpums saistībā ar Siri kļūst vēl būtiskāks.
Lielāka tendence tehnoloģiju uzņēmumu privātuma izlīgumosApple nav vienīgais tehnoloģiju gigants, kas saskaras ar privātuma problēmām, kas saistītas ar saviem digitālajiem palīgiem. 2023. gadā Amazon piekrita samaksāt vairāk nekā 30 miljonus dolāru ASV Federālajai Tirdzniecības Komisijai, lai atrisinātu tiesvedību, kas apsūdzēja uzņēmumu par privātuma pārkāpumiem saistībā ar Ring durvju zvanu kamerām un Alexa palīgu.
Tā kā privātuma jautājumi turpina attīstīties digitālajā laikmetā, tehnoloģiju uzņēmumi arvien biežāk tiek pakļauti juridiskām prasībām par lietotāju personisko datu aizsardzību. Apple šis izlīgums kalpo kā atgādinājums par to, cik svarīgi ir saglabāt uzticību lietotāju privātumam.
Kas notiks tālāk?Lai arī Apple uzskata, ka tā nav pieļāvusi pārkāpumu, šis izlīgums sniedz risinājumu tiem lietotājiem, kuru sarunas tika nejauši ierakstītas. Uzņēmuma apņemšanās attiecībā uz lietotāju privātumu, visticamāk, turpinās būt uzraudzīta nākotnes tiesvedībās, jo viedierīces kļūst arvien izplatītākas mūsu ikdienas dzīvē.
Šī izlīguma apstiprinājums joprojām ir gaidāms, taču tas iezīmēs būtisku posmu ilgi ilgušajā diskusijā par privātumu digitālajā laikmetā. Un ar šo saprotam, ka lielas korporācijas aizver mutes un dodas tālāk.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru